A víz boldogít!

2021.01.07

Milyen kapcsolata van a lelki boldogságunknak és a vízfogyasztásnak? A megoldás a mennyiségben és a minőségben keresendő. Sokszor hallottuk, hogy mennyi vizet kell fogyasztani naponta. Az általános, elfogadott mennyiség 2-3 liter, vagy 8 pohár víz. Ez fontos a fizikai, de még a mentális egészségünk megőrzéséért.

Kutatási eredmények

Több tanulmány indult a témakörben. Induljunk el a liter és a pohár víz mennyiségéből. Ezek alapján a kutatások alapján, egy hölgy esetében, 19 éves kor felett, körülbelül 2,7 liter folyadékra van szüksége a szervezetének. Ez átszámolva nagyjából 11 poharat jelent. Egy férfi esetében ez a szám 3,7 literre növekszik, ami átváltva több, mint 15 pohár. Ennek a folyadék mennyiségnek nagyjából a 20%-a érkezik ételből, de ez még mindig 8-12 pohár hiányt eredményez. Sajnos ebbe beletartoznak az egészségtelen, cukros vagy édesítőszeres üdítők is. Hogy érezzük ezeknek a mennyiségét, egy átlag amerikai (innen származik a kutatási eredmény) nagyjából 2 liter folyadékot fogyaszt, aminek pusztán a negyedét teszi ki a víz.

Kiszáradáshoz kötődő eredmények

Minekutána megtudtuk, hogy mennyi folyadékot érdemes elfogyasztanunk, és milyen forrásból, milyen minőségben, meg kell néznünk azt az oldalt, hogy mi történik, ha ezt nem tesszük meg. A connecticuti egyetem kutatásai bebizonyították, hogy egy enyhe dehidratáció is komoly mentális következményekkel járhat.

A kutatás során 25 nőt és 26 férfit vizsgáltak. Mindegyik egészséges, rendszeresen végeznek testmozgást. A vizsgált tulajdonságok a reakcióidő, a tanulási készség, a memória, a logikai érzék és a koncentráció volt, miszerint ezekben milyen eltérő eredményeket produkálnak néhány százalékos (egészen pontosan 1,5%) folyadékvesztés hatására.

A nők esetében fejfájással, koncentrációvesztéssel, fáradékonysággal járt a kimenetel, valamint úgy érezték, hogy sokkal nehezebb feladatokat kaptak, mint korábban.

A férfiaknál is hasonló tünetek jelentkeztek, továbbá memóriához köthető nehézségeket tapasztaltak, ellenben kevesebb hangulatingadozást produkáltak.

Ebben a kutatásban bizonyították, hogy egy átlagember nem érzi magát szomjasnak addig, amíg el nem éri az 1-2%-os dehidratáltságot. Tehát ha szomjas vagy, már tapasztalhatod ezeket a tüneteket.

Boldogság

Ezek az eredmények alapján bebizonyosodott, hogy a vízfogyasztás igenis hatással van a lelki egészségünkre. Nem kell a szomjúságig elmenni, hogy boldogabbnak érezzük magunkat, akár egy pohár víz után is.

Ha ezen tünetek bármelyikét tapasztalod, érdemes a folyadékbeviteled növelni. Nem mindegy az sem, hogy milyen minőségű vizet fogyasztasz. Válaszd a természetesen finom, magyar ásványvizünket, amelyet kiszállítunk az ország bármely pontjára.