ÁLTALÁNOS FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

A Montivíz Zrt. (székhely: 1097 Budapest, Tagló utca 11-13., adószám: 12808764243), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételek. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal. 

Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: MONTIVÍZ Vízpalackozó és -forgalmazó Zrt. 
A szolgáltató székhelye: 1097 Budapest, Tagló utca 11-13.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: kapcsolat@montiviz.hu 
Cégjegyzékszáma: 01 10 044736
Adószáma: 12808764243
Telefonszáma: (06 1) 412-3717
A szerződés nyelve: magyar 

1. Alapvető rendelkezések:

1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

1.2. A webshop, mint szerzői jogi mű szerzői jogi védelm alatt áll, annak lemásolása, sokszorosítása, tartalmának kereskedelmi célú terjesztése tilos.

2. Adatkezelési szabályok:

A Szolgáltató a webáruház a használata során a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki kívülálló harmadik személy számára, kivéve abban az esetben amennyiben a alvállalkozója számára (pl. kiszállító munkatárs) a megrendelés kézbesítéséhez ez szükséges.

A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat az üzemeltető kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezni a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a Szolgáltató a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése illetve a regisztráció folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat az üzemeltető bizalmasan kezeli, leiratkozás kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban. .

A megrendeléssel kezdődő eljárás során a 2011. évi CXII. törvény rendelkezései az irányadók, a szolgáltató adatvédelmi nyilatkozata a honlapon érhető el.

3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

3.1. A happywater.hu oldalon a Montivíz Zrt. termékei és szolgáltatásai vásárolhatók meg: 19 literes ballonos természetes ásványvíz, vízadagoló automaták. A termékek csak online vásárolhatóak meg. A webáruházban feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák. A weboldalon feltüntetett árak a szállítási költséget nem tartalmazzák.

3.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.

4. Rendelés menete

4.1. A webhely látogatói a termék megnevezésére vagy fotójára kattintva érheti el a termék részletes oldalát. Itt a " Kosárba" feliratú gombra kattintva tudja kosárba helyezni, majd a fizetési és szállítási módok megadásával megrendelni a terméket.

4.2. A "Megrendelés befejezése" gombra való kattintásig tud a vásárló módosítani a kosár tartalmán, számlázási, szállítási és fizetési módokon javítani szükség esetén. A megrendelés leadása után észlelt hibák miatt ügyfélszolgálatunk áll rendelkezésre (rendeles@montiviz.hu).

4.3. Fizetési lehetőségek, szállítási módok

A megrendelt termék fizetésének módja

  • Banki előre utalással történő teljesítés: ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.(bankszámlaszámunkat az üzemeltetői adatok között találja meg)
  • Személyesen történő teljesítés: Ez esetben Ön az üzemeltető székhelyén/telephelyén forintban fizeti meg a termék vételárát, vagy készpénzben.
  • Bankkártyával történő fizetés a Paypal rendszerén keresztül lehetséges.
  • Utánvéttel történő teljesítés: A terméket kiszállító munkatársunk szállítja ki az Ön által megadott címre, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a szállítónak kell készpénzben kifizetni.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A szállítólevelet a szállító munkatárs adja át aláírásra. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

Szállítás: a megrendelt áruk kiszállítása 5000 Ft összegű vásárlás fölött ingyenes. Ezen összeg alatti vásárlás esetén a kiszállítás bruttó 1900 Ft. A szállítást a Montivíz Zrt. saját logisztikai hálózata végzi.

A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 5 és 15 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a most megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják, és biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a futár részére való teljesítését.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az üzemeltető adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

4.4. A szolgáltató webáruház köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a szolgáltatóhoz, illetve az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak.

5. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

5.1. A megrendelések feldolgozása 1 munkanapon belül megtörténik

5.2. A megrendelések feldolgozása munkanapokon  történik 8-16 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 4-6 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a beszerzési helyétől függően 1-2 hét.

Cégünk nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

5.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

6. Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. kormányrendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak. A fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 15 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt, eredeti állapotában lévő terméket. Amennyiben a fogyasztó él elállási jogával, úgy ezt az üzemeltetővel egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). Az üzemeltető az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 15 napon belül az üzemeltetőnek visszaküldeni. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli. Mivel a 19 literes kiszerelésű Monti ásványvíz élelmiszernek minősül, ezért erre a termékre nem vonatkoznak a fent leírtak.

Amennyiben a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles az üzemeltető a fogyasztónak az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ez alól kivétel, ha a fogyasztó olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. A szolgáltatónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a fogyasztó hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén az üzemeltető a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.

Üzemeltető követelheti a fogyasztótól a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Ezért kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a fogyasztót terhelik.

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)

Nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog:

  • olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgásoktól, ingadozásoktól függ.
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra,
  • olyan termék esetében, amelynél a fogyasztó kifejezett kérésének tesz eleget az üzemeltető sürgős javítási, vagy karbantartási munkáknál

7. A MEGRENDELÉS ÉS SZÁLLÍTÁS, ILLETVE SZOLGÁLTATÁS SZABÁLYAI

7.1. Szállító a szállításokat és egyéb szolgáltatásokat saját logisztikai parkjával, illetve disztribútori hálózata (alvállalkozói) segítségével teljesíti. A disztribútorok szolgáltatásaiért Szállító sajátjaként felel Megrendelő irányában.

7.2. Megrendelő a megrendelését levélben, emailen, telefonon, telefaxon vagy Szállító honlapján keresztül adhatja le Szállító ügyfélszolgálatára (elérhetőségi idő munkanapokon: 8.00 - 16.30):

- levelezési cím: 9027 Győr, Hűtőház utca 4.

- email: kapcsolat@montiviz.hu

- telefon: +36-1-412-3717

- telefax: +36-1-412-3719

- honlap: www.happywater.hu

7.3. Megrendelő a szállítási mennyiséget és - amennyiben több szállítási címmel is rendelkezik - címet az egyedi megrendelésében köteles megadni. Szállító az egyes megrendeléseket a hatályos szállítási ütemezés szerint köteles teljesíteni az egyedi megrendelésben megjelölt mennyiségben és a rendszerében rögzített vagy a megrendelésben megadott címre.

7.4. Szállító a termékeket minden esetben szállítólevél kíséretében szállítja ki Megrendelőhöz, amit mind a Szállító szállítást végző munkavállalója vagy alvállalkozója (ideértve alvállalkozójának munkavállalóját vagy megbízottját is), mind pedig Megrendelőnek a termékeket, berendezéseket átvevő munkavállalója vagy alvállalkozója vagy megbízottja (ideértve alvállalkozójának vagy megbízottjának munkavállalóját vagy megbízottját is) aláírásával lát el (nevük olvasható feltüntetése alatt vagy felett). A termékeket Megrendelő részéről a szállítási címen átvevő bármely személyt Szállító jogosult úgy tekinteni, mint aki a szállítólevél aláírására is jogosult, Megrendelő az ilyen jogosultság hiányára utóbb nem hivatkozhat.

7.5. A karbantartás minden esetben Szállító telephelyén történik. A szervizelésre alapesetben a helyszínen kerül sor, kivéve a hűtés és a szivattyú meghibásodását, melyek javítására kizárólag Szállító telephelyén van lehetőség.

7.6. Szállító a jelen szerződés alapján megrendelt és a helyszínen elvégzett szervizelésekről munkalapot vesz fel, a munkalapra a 3.7. pontban foglaltakat megfelelően alkalmazni kell. Amennyiben Megrendelő bejelentése alapján Szállító szervizelésre kiszáll, de a szervizelés nem szükséges vagy az Megrendelő érdekkörében felmerülő bármely okból nem végezhető el, Szállító ezt rögzíti a munkalapon, és az indokolatlan szervizkiszállást kiszámlázza.

8. A MENNYISÉGI ÉS MINŐSÉGI KIFOGÁSOLÁS RENDJE, SZAVATOSSÁG, KÖTBÉR

8.1. Megrendelő a szállítmány mennyiségi vizsgálatát, illetve a csomagolás (ballonok) fizikai minőségi vizsgálatát az átvétellel egyidejűleg köteles elvégezni. Megrendelő a szállítólevél aláírásával egyszersmind azt is igazolja, hogy a szállítmány mennyiségi, illetve a csomagolás fizikai minőségi hibában nem szenved, kivéve, ha a csomagolás fizikai minőségi hibája az átvételkor nyilvánvalóan nem volt felismerhető (rejtett hiba). Amennyiben a szállítmány mennyiségi, avagy a csomagolás fizikai minőségi hibában szenved, ezt a szállítólevélen jelezni kell, egyszersmind Megrendelő a csomagolás fizikai minőségi hibájával érintett áruk átvételét jogosult megtagadni. A jelen pont szerinti mennyiségi hibát a szállító köteles haladéktalanul orvosolni, a jelen pont szerinti minőségi hibában szenvedő árut pedig - amennyiben annak átvételét Megrendelő megtagadta - köteles legkésőbb a következő ütemezett szállítási napon kicserélni. Amennyiben a jelen pont szerinti, nem rejtett minőségi hibában szenvedő árut Megrendelő átveszi, Szállító teljesítése e vonatkozásban hibátlannak tekintendő.

8.2. Szállító az ásványvíz minőségére a palackozástól számított 6 (hat) hónapos szavatosságot vállal (aminek lejárati dátuma a ballon kupakján kerül feltüntetésre), vállalja továbbá, hogy ebből legalább 3 (három) hónap a kiszállítás napjától számítottan is fennáll. Megrendelő az átvételkor köteles ellenőrizni, hogy utóbbi 3 (három) hónapos időköz megtartásra került-e, és amennyiben nem, úgy jogosult az érintett áru átvételét megtagadni. Amennyiben Megrendelő az áru átvételét ezen okból megtagadta, úgy Szállító köteles azt legkésőbb a következő ütemezett szállítási napon kicserélni. Amennyiben Megrendelő az árut átveszi, ezzel a 3 (három) hónapos időköz megtartása is igazoltnak tekintendő, annak hiányára Megrendelő utóbb nem hivatkozhat.

8.3. Szállító az ásványvíz esetleges minőségi hibája (rossz íz, szag stb.) esetén vállalja, hogy a minőségi hibának az ásványvíz szavatossági idején belüli jelzése és a 8.4. pont szerinti eljárás során történő bebizonyosodása esetén a hibás vizet díjmentesen cseréli, kivéve, ha a hiba nyilvánvalóan a háziforrás időközi karbantartásigényére vagy szennyeződésére vezethető vissza (tehát a hiba nem a ballonban lévő vízben, hanem csupán a háziforrásból kifolyó vízben jelentkezik). Amennyiben a háziforrás időközi karbantartásigényére visszavezethető minőségi hiba a legutóbbi karbantartástól számított 3 hónapon belül jelentkezett, úgy Szállító a karbantartást garanciálisan, egyéb esetben (ideértve a háziforrás szennyeződésére visszavezethető minőségi hibát is) rendes karbantartás keretében elvégzi.

8.4. Amennyiben Megrendelő az ásványvíz esetleges minőségi hibáját (rossz íz, szag stb.) tapasztalja, köteles azt haladéktalanul és írásban bejelenteni Szállító ügyfélszolgálatán. A minőségi hiba kivizsgálása érdekében a Felek képviselői (meghatalmazottai) a lehető leghamarabb - de legfeljebb a Megrendelő által jelzett minőségi kifogásnak a Szállítóval történő közlését követő 2 (két) munkanapon belül - közös helyszíni szemlét és vizsgálatot tartanak, melynek során érzékszervi próbákat végeznek mind közvetlenül a ballonból, mind pedig a háziforrásból származó ásványvíz kapcsán, illetve kritikus hiba gyanúja esetén mintavételre is sor kerül. A helyszíni szemle megállapításait a Felek jegyzőkönyvben rögzítik, amit mindkét Félnek a szemlén résztvevő képviselője aláírásával lát el. Szállító a 8.3. pont szerinti szavatossági kötelezettségeit a helyszíni szemle megállapításai függvényében teljesíti, vízhiba esetén legkésőbb a következő szállítás alkalmával, géphiba esetén a helyszíni szemlét követően azonnal. Esetleges mintavétel esetén a mintát Szállító köteles külső akkreditált laboratóriummal bevizsgáltatni, és annak eredményéről Megrendelőt írásban tájékoztatni. Amennyiben az írásban előre egyeztetett helyszíni szemlén Megrendelő képviselője nem jelenik meg, és ezért a szemlét nem lehet lefolytatni, az indokolatlan szervizkiszállásnak minősül, amit Szállító jogosult kiszámlázni.

8.5. Szállító a késedelmes vagy a 4.1. pont szerinti hibás teljesítése esetén kötbér fizetésére köteles, melynek alapja a késedelmes teljesítéssel, illetve a hibával érintett áru nettó ellenértéke, mértéke pedig ennek 1 %-a naponta, azzal, hogy a kötbér összege a kötbéralap 20 %-át nem haladhatja meg. Késedelem esetén a kötbér a teljesítés határidejét követő naptól a teljesítés napjáig, hibás tejesítés esetén pedig a hibás teljesítés Szállító részére történt írásbeli bejelentésének napját követő naptól a hiba elhárításának (kijavítás vagy kicserélés) napjáig, avagy mindkét esetben a kötbérmaximum elérésének napjáig jár. Megrendelő a kötbér összegéről kötbérbekérőt vagy számlát köteles kiállítani, és ennek megküldésével egyidejűleg megtett írásbeli nyilatkozatával kötbérkövetelését jogosult esedékes számlatartozásába beszámítani. A kötbér kárátalányként nem minősül szolgáltatás ellenértékének, ezért azt ÁFA nem terheli. Erre tekintettel, ha a kötbérről számla kerül kiállításra, úgy Megrendelő azon köteles egyértelműen megnevezni a kiszámlázott összeg jogcímét (kötbér), valamint azt, hogy a számla kiállítására az ÁFA-törvény hatályán kívüli ügylet kapcsán került sor.

8.6. Tekintettel arra, hogy

- a csomagolás jellege (lezárt ballonok) miatt az ásványvíz minőségi vizsgálata Megrendelő által sem az átvételkor, sem azt követő rövid időn belül nem lehetséges;

- az ásványvíz minősége, illetve annak esetleges hibája kizárólag az egyes ballon ásványvizek fogyasztásának megkezdésekor derülhet ki;

- ugyanakkor az ásványvíz minőségi hibája a szakszerűtlen tárolás vagy fogyasztás miatt a kiszállítást követően is kialakulhat, illetve azt a háziforrás karbantartásigénye vagy szennyeződése is okozhatja;

Felek kifejezetten rögzítik, hogy Szállítót az ásványvíz esetleges minőségi hibája (rossz íz, szag stb.) miatt kötbérfizetési kötelezettség nem terheli, ez azonban a 8.3. pont szerinti szavatossági kötelezettségét nem érinti.

8.7. Szállító a már kiszállított, hibátlan víz árát élelmiszerbiztonsági okokból a ballon bontatlansága esetén sem téríti vissza. Ettől függetlenül Szállító a már kiszállított vizet Megrendelő kérésére - megsemmisítés céljából - visszaszállítási felár megfizetése ellenében visszaszállítja.


9. Garancia, jótállás

Mivel a happywater.hu oldalon használt vízadagoló gépek árusítása történik, ezekre garanciát nem vállal a Montivíz Zrt.

A Monti természetes ásványvíz a gyártástól számított 6 hónapos szavatossággal rendelkezik, melynek lejárati dátuma a ballon nyakára nyomtatva található.

10. Panaszkezelés

A webshop vásárlói panasszal élhetnek a "Szolgáltató" elérhetőségeinek bármelyikén. A "Szolgáltató" a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ kell hogy adjon. Amennyiben panaszra a "Szolgáltató" elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia. A Szolgáltatóval kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, vagy a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.

11. Vegyes rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.